Algemene voorwaarden
Het doel
Deze algemene en bijzondere voorwaarden zijn gemaakt met het doel om afspraken te maken, zodat wij weten wat wij van elkaar kunnen verwachten. Het zijn de afspraken van RPB Verkoop en Verhuur B.V. en Smakelijk op Weg, gevestigd aan de Tweelingenlaan 106, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 93208871, met u/ jou als huurder, klant of opdrachtgever.
In deze voorwaarden staan duidelijk en leesbaar omschreven wat de afspraken zijn die gelden voor de producten en diensten die wij leveren. Met u/ jij kan bedoeld worden ‘huurder’, ‘klant’ of ‘opdrachtgever’ met ons/wij wordt bedoeld RPB Verkoop en Verhuur B.V. of Smakelijk op Weg. Zijn er vragen over deze voorwaarden of is iets niet duidelijk? Stuur dan een e-mail naar contact@rpbverhuur.nl of contact@smakelijkopweg.nl.
Definities
- Overeenkomst: elke schriftelijke afspraak tussen de huurder/klant of opdrachtgever en RPB Verkoop en Verhuur B.V. en Smakelijk op Weg, tot het leveren van diensten of producten door RPB Verkoop en Verhuur B.V. en Smakelijk op Weg voor of ten behoeve van huurder, klant of opdrachtgever.
- Verhuurder: de onderneming die het verhuurobject aanbiedt voor verhuur.
- Huurder: de partij die het verhuurobject huurt van de verhuurder.
- Verhuurobject: het object dat door de huurder ter beschikking wordt gesteld voor verhuur, zoals bijvoorbeeld koelaanhangwagen, statafels, springkussen etc.
- Cateraar: het cateringbedrijf dat de cateringdiensten aanbiedt.
- Opdrachtgever: De partij die de cateringdiensten afneemt van de cateraar.
- Cateringdiensten: de levering van eten, drinken, servies personeel en andere diensten, zoals overeengekomen tussen de cateraar en de opdrachtgever.
- Evenement: het specifieke evenement waarvoor de cateringdiensten worden geleverd.
Algemene en bijzondere voorwaarden
Omdat wij meerdere diensten en producten leveren, kunnen wij gebruik maken van algemene en bijzondere voorwaarden. Dat betekent dat voor specifieke diensten of producten bijzondere voorwaarden van toepassing kunnen zijn. Bijzondere voorwaarden hebben voorrang op de algemene voorwaarden.
De diensten
Onze werkzaamheden, diensten en bedrijfsactiviteiten zijn het verhuren van goederen ten behoeve van evenementen en feesten. En het verlenen van cateringdiensten.
Wanneer gelden deze algemene voorwaarden
- De voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten, aanbiedingen en leveringen tot het verhuren van goederen of leveringen van de cateraar, in het kader daarvan te verrichten werkzaamheden of de opdracht die wij voor u/jou verrichten en daaruit voortvloeiende en/of samenhangende overeenkomsten. Wij sluiten een overeenkomst met jou als rechtspersonen of natuurlijke personen handelend in uitoefening van beroep of bedrijf. Wanneer wij een overeenkomst aangaan, verklaart u/ jij aan dit criterium te voldoen.
- Bent u/ jij het oneens met een bepaling uit onze voorwaarden en wil u/ jij van die bepaling afwijken? Dan kan dat alleen met onze schriftelijke toestemming.
- Bij afwijking van 1 (één) of meerdere bepalingen van deze voorwaarden blijven de overige bepalingen altijd gelden.
- Komt het voor dat één of meer bepalingen uit deze voorwaarden gedurende een periode niet stipt door ons zijn toegepast, dan kunnen hieraan (nu of in de toekomst) geen rechten worden ontleend.
- Wij hebben altijd het recht op naleving van onze voorwaarden. En als in een gerechtelijke procedure één of meer bepalingen als onredelijk bezwarend worden aangemerkt, blijven de overige bepalingen gelden.
- Wij kunnen onze voorwaarden altijd wijzigen of aanvullen. Wij stellen u/ jou tot uiterlijk 5 (vijf) dagen na de wijziging op de hoogte. Bij een wezenlijke wijziging mag u/ jij onze overeenkomst opzeggen. Blijft u/ jij daarna van onze diensten gebruik maken, dan geeft u/ jij daarmee aan dat u/ jij akkoord gaat met de wijziging.
Offerte
- De door ons gemaakte offertes zijn vrijblijvend en 14 dagen na datum van verzending, tenzij wij een andere termijn hebben aangegeven.
- Bij verhuur wordt de verhuurperiode overeengekomen bij het aangaan van de overeenkomst. De huurperiode kan worden verlengd in overleg tussen verhuurder en huurder, mits de beschikbaarheid van het verhuurobject dit toelaat.
- In onze offerte geven wij aan welke goederen of diensten door ons worden aangeboden en welke bedragen u/ jij verschuldigd bent bij het accepteren van onze offerte.
- De prijzen gelden voor de genoemde periode, tenzij anders afgesproken.
Levering, teruggave en gebruik verhuurobject
- Het verhuurobject wordt opgehaald op het vestigingsadres, tenzij anders is overeengekomen in de overeenkomst. De huurder is verantwoordelijk voor het ophalen en retourneren van het verhuurobject op de afgesproken tijden tenzij anders is overeengekomen. Bij breng- en ophaalservice geldt wat is overeengekomen in de overeenkomst.
- De huurder dient het verhuurobject in goede staat en schoon terug te geven. Bij beschadiging, verlies of vertraging in de teruggave, kan de verhuurder kosten in rekening brengen, inclusief de kosten voor herstel of vervanging.
- Het verhuurobject mag alleen worden gebruikt voor het doel waarvoor het is verhuurd en mag niet worden gebruikt door derden zonder toestemming van de verhuurder.
- Onze springkussens en attracties zijn bedoeld voor hun specifieke leeftijdscategorie. U dient hier notitie van te hebben genomen en voor naleving zorg te dragen.
- In geval van enig gevaar, b.v. storm, sterke wind, slecht weer of onveilige locatie, dient de huurder het gehuurde artikel direct buiten werking te stellen.
- De huurder levert de materialen na gebruik schoon af. Als dit niet het geval is, worden schoonmaakkosten in rekening gebracht met een minimum van € 50,00.
- Springkussens die niet op de juiste manier worden ingeleverd, worden door ons opnieuw opgevouwen. De kosten hiervan bedragen € 50,00.
- Slordig opgeborgen tentzeilen, buizen, spellen en overige accessoires moeten door ons opnieuw opgeborgen worden. Extra kosten (€ 50,00) worden achteraf in rekening gebracht.
- De huurder geeft bij inlevering aan of materialen nog nat/vochtig zijn. Bij niet vermelden hiervan komen schoonmaak- of vervangingskosten voor rekening van de huurder.
- De huurder is verantwoordelijk voor het juiste en onderhoud van het verhuurobject tijdens de huurperiode. Het is niet toegestaan om aan het verhuurobject wijzigingen of reparaties aan te brengen zonder schriftelijke toestemming van de verhuurder.
- De huurder dient de gehuurde materialen voor het einde van de afgesproken huurperiode terug te brengen. Bij niet tijdig inleveren van de gehuurde materialen wordt een huurtarief in rekening gebracht van minimaal 100% per dag.
- De huurder is zelf aansprakelijk voor schade welke is ontstaan aan personen en/of goederen tijdens het gebruik van onze materialen. Het gebruik is geheel voor eigen risico.
- De huurder dient er zelf voor zorg te dragen dat het gehuurde materiaal juist wordt gebruikt.
- De huurder is verplicht de huurvoorwaarden, de handleiding, overige opmerkingen aandachtig door te lezen en is verplicht zich daaraan te houden. Deze zijn allen te vinden op onze website: www.rpbverhuur.nl.
- De kinderen mogen niet met eten, drinken en scherpe voorwerpen op de springkussens spelen. Dit om schade aan de springkussens en lichamelijke schade te voorkomen. Tevens is het niet toegestaan om op de muren van de springkussens te klimmen, hangen of zitten.
- Als er iets met het springkussen/materiaal is gebeurd, een scheurtje, een naad los of iets anders, meldt de huurder dit bij inlevering. Eerlijk gemelde schade wordt altijd redelijk behandeld.
Diensten en levering catering
- De cateringdiensten leveren zoals overeengekomen, inclusief tot het bereiden ven leveren van eten en drinken, indien overeengekomen het leveren van benodigdheden en het leveren van personeel.
- De opdrachtgever is verplicht om ons tijdig te voorzien, uiterlijk 14 dagen voor aanvang, van alle benodigde informatie over de locatie, aantallen, de verwachte tijdstippen en andere details die relevant zijn voor het leveren van de diensten.
- Wij als cateraar zijn niet verantwoordelijk voor eventuele tekortkomingen in de levering van diensten als gevolg van onvolledige of onjuiste informatie van de opdrachtgever.
Totstandkoming overeenkomst
- Onze overeenkomst komt tot stand op het moment dat u/ jij ons aanbod hebt aanvaard. Wij gaan ervan uit dat u/ jij ons aanbod aanvaard als wij een ondertekende offerte ontvangen, een duidelijk akkoord per (i.e.) e-mail ontvangen of als wij uit uw/jouw gedrag mag afleiden dat u/ jij instemt met onze offerte.
- Mocht het zo zijn dat het in jouw belang is dat er per direct wordt gestart met werkzaamheden, dan ga wij ervan uit dat wanneer u/ jij ons een opdracht geeft en wij deze werkzaamheden voor jou uitvoeren, daarmee de opdracht is aanvaard. Dit geldt ook wanneer de opdracht mondeling is gegeven.
- Nadat u/ jij onze offerte hebt aanvaard, kunt u/ jij de verstrekte opdracht niet zomaar wijzigen. De opdracht kan alleen worden gewijzigd met onze schriftelijke toestemming. Dit geldt ook voor kleine wijzigingen of wijzigingen die op minimale punten afwijken van de offerte.
Als u/ jij laat weten de opdracht te willen wijzigen kijken wij samen naar de mogelijkheden, maar wij zijn nooit verplicht een voorgestelde wijziging te accepteren. - De aanvaarde opdracht leidt tot een inspanningsverplichting en niet tot een resultaatverplichting.
Uitvoering overeenkomst
- De opdracht wordt naar beste inzicht en vermogen uitgevoerd door of namens ons.
- Na akkoord op de offerte starten wij zo snel mogelijk de overeengekomen werkzaamheden. Als u/ jij ons niet binnen 2 (twee) maanden in de gelegenheid stelt te beginnen, mag wij de opdracht eenzijdig beëindigen. De eventuele door uw/jouw gedane aanbetaling wordt niet gerestitueerd en de restantbetaling komt te vervallen.
- Voor een succesvolle uitvoering van de overeenkomst hebben wij alle relevante informatie van u/jou nodig, met inbegrip van alle gegevens die noodzakelijk zijn voor een goede afhandeling van de opdracht. Wij ontvangen deze informatie graag tijdig en in de gewenste vorm. Mocht er tijdens de looptijd van de overeenkomst informatie opduiken die van invloed kan zijn op de uitvoering ervan, dan dient u/ jij ons hierover onmiddellijk op de hoogte te stellen, zodat wij tijdig de juiste maatregelen kan treffen.
- Wanneer benodigde gegevens of informatie niet of niet tijdig is verstrekt mogen wij de opdracht tijdelijk stilleggen of beëindigen. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade van welke aard dan ook, die is ontstaan doordat wij zijn uitgegaan van de door u/jou verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie.
- Wij zijn vrij onze werkzaamheden naar eigen inzicht in te richten en uit te voeren. Wanneer en voor zover goede uitvoering van de opdracht dit vraagt hebben wij het recht bepaalde werkzaamheden in overleg met u/jou uit te laten voeren door anderen.
(Gedeeltelijke) annulering overeenkomst
- Wanneer u/ jij akkoord hebt gegeven op de offerte is annulering alleen mogelijk onder de voorwaarde dat u/ jij de tot dan toe verrichte werkzaamheden vergoedt en minimaal 30% van het overeengekomen honorarium betaalt. Ook de eventuele door ons geleden verliezen, gederfde winsten en/of de voorbereidingskosten voor de opdracht moet u/ jij in dit geval vergoeden. Eerder betaalde bedragen worden niet terugbetaald.
Annulering verhuur
- Na reservering is het mogelijk om binnen 24 uur kosteloos te annuleren.
- Bij annuleringen na 24 uur tot 15 dagen voor afleverdatum wordt 25% van het huurtarief berekend.
- Bij annulering van 14 dagen of minder voor de huurdatum/afhaaldatum wordt 50% van de huurprijs in rekening gebracht.
- Wordt de overeenkomst tot 48 uur van tevoren geannuleerd, dan wordt de volledige huurprijs gefactureerd. Materialen die niet afgehaald of geweigerd worden, worden voor 100% in rekening gebracht.
Duur en beëindiging van de overeenkomst
- Wij gaan een overeenkomst aan voor bepaalde tijd, tenzij anders overeengekomen. Onze overeenkomst eindigt automatisch bij voltooiing van de werkzaamheden of na opzegging, met inachtneming van een opzegtermijn van 2 (twee) maanden.
- Wij mogen onze overeenkomst beëindigen of opschorten als u/ jij niet (volledig) voldoet aan jouw verplichtingen (u/ jij levert bijvoorbeeld niet of niet tijdig de gewenste informatie aan).
- Wij mogen de overeenkomst ook beëindigen, als wij informatie hebben ontvangen waaruit blijkt dat (verdere) uitvoering van de overeenkomst voor ons niet langer aanvaardbaar is. Dus als jouw onderneming wordt geliquideerd of wordt beëindigd anders dan door overname of samenvoegen van ondernemingen of bij faillissement, surseance van betaling of aanvraag van WSNP aan jouw zijde. Altijd geldt dat wij het recht heb op betaling van de factuur, waarbij wij minimaal de annuleringsvoorwaarden hanteren. Tot slot behouden wij altijd het recht, om naast die betaling ook schadevergoeding te vorderen.
- Als de overeenkomst tussen ons wordt ontbonden, wordt de ontvangen prestatie in verband met de uitvoering van de opdracht niet ongedaan gemaakt. Eventuele schade die u/ jij lijdt omdat wij de overeenkomst tussentijds beëindigen, komt niet voor mijn rekening.
Vergoeding en betaling
- De tarieven en prijzen in zowel ons aanbod (bijvoorbeeld website) als op de factuur zijn in EURO en exclusief btw, tenzij anders vermeld.
- Bij een fout, kennelijke vergissing of verschrijving op bijvoorbeeld (maar niet beperkt tot) onze website, offerte of factuur, zijn wij daar niet aan gebonden.
- Wij mogen ons tarief bij lopende overeenkomsten zonder opgaaf van redenen wijzigen, met minimaal 1 (één) maand voorafgaand van ingang. Dit laten wij u/jou minimaal een maand voor de ingang van de wijziging weten.
- Een inflatiecorrectie, prijsstijging door overheidsbeslissing of een prijsstijging ter hoogte van maximaal 10%, geeft u/jou niet het recht de overeenkomst te ontbinden.
- Wij hanteren een vast (uur) tarief dat op voorhand bij u/jou bekend is.
- Breng- of ophaal- en reiskosten zijn niet bij de prijs inbegrepen en worden in rekening gebracht op basis van werkelijke kosten, tenzij anders is aangegeven.
- Tenzij anders aangegeven in deze voorwaarden of elders door ons, mogen wij om een (volledige) aanbetaling vragen van de totale opdracht voor bepaalde tijd en 50% van de eerste maand bij een opdracht voor onbepaalde tijd (niet zijnde een abonnement).
- Onze factuur sturen wij op afgesproken momenten en u/ jij stemt in met die facturatie. De factuur wordt verzonden naar het bij ons bekende emailadres, tenzij anders overeengekomen.
- De factuur zult u/ jij binnen 14 (veertien) dagen na dagtekening voldoen op het op de factuur aangegeven rekeningnummer, tenzij anders overeengekomen. Voorafgaand aan de huurperiode dient de betaling te zijn voldaan, tenzij anders overeengekomen.
- Wanneer u/ jij niet of niet volledig hebt betaald voor de genoemde datum bent u/ jij automatisch in verzuim. Vanaf dat moment mogen wij onze verplichtingen uitstellen tot aan de betalingsverplichting is voldaan. Blijf u/ jij in gebreke, dan zullen wij tot invordering overgaan.
- De kosten met betrekking tot die invordering komen voor uw/jouw eigen rekening. Denk aan de wettelijke rente, incassokosten die wij in rekening zullen brengen, zijn 15% van het factuur bedrag met een minimum van € 100,00. Ook bent u/ jij de overige (buiten) gerechtelijke incassokosten verschuldigd.
Aansprakelijkheid
- De verhuurder is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit het gebruik van het verhuurobject, tenzij sprake is van opzet of grove nalatigheid van de verhuurder.
- De huurder is aansprakelijk voor de schade aan het verhuurobject die tijdens de huurperiode ontstaat, tenzij de schade het gevolg is van normale slijtage.
- De huurder is verplicht de verhuurder onmiddellijk in kennis te stellen van schade, verlies of vermissing van het verhuurobject.
- Wij voer de overeengekomen opdracht naar beste weten en kunnen en zo zorgvuldig mogelijk uit.
- Aansprakelijkheid ontstaat alleen als wij na de redelijke termijn zoals hiervoor bedoeld, toerekenbaar tekort blijf schieten. Wij ben alleen aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit de overeenkomst of als sprake is van kwade opzet of bewuste roekeloosheid aan mijn zijde. Wij ben dus niet aansprakelijk voor indirecte schade zoals bijvoorbeeld maar niet beperkt tot bedrijfsschade, reputatieschade, gederfde winst, gevolgschade, gemiste besparingen etc. Dat betekent dat wij niet aansprakelijk ben voor juiste en volledige overbrenging van de inhoud van een verzonden e-mail, noch voor tijdige ontvangst daarvan, het per abuis verzenden van een mail naar een verkeerd adres of overschrijding van een termijn. U/ jij blijft eindverantwoordelijk voor het controleren van de kwaliteit van de aangeleverde content. Het geeft jou nooit het recht tot een schadevergoeding, tot ontbinding van de overeenkomst of een andere actie richting mij.
- Als wij al aansprakelijk zou zijn, dan ben wij slechts beperkt aansprakelijk tot het bedrag wat mijn beroeps- en/of bedrijfsaansprakelijkheid verzekering in dat geval zou uitkeren. Mocht mijn verzekeraar niets uitkeren, dan ben wij slechts aansprakelijk ter hoogte van het laatste factuurbedrag waar de aansprakelijkheid op ziet, met een maximum van € 2.500,00.
- Bij het inschakelen van anderen zal wij zoveel mogelijk overleggen met jou en in ieder geval bij de selectie van anderen zal wij de nodige zorgvuldigheid in acht nemen. Wij ben niet aansprakelijk voor tekortkomingen van anderen.
- Beperkingen met betrekking tot mijn aansprakelijkheid vervallen bij kwade opzet of bewuste roekeloosheid aan mijn kant.
- U/ jij vrijwaart mij tegen alle aanspraken van derden gebaseerd op of samenhangen met de uitvoering van de overeenkomst, tenzij sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid aan mijn zijde.
- Tot slot verjaart iedere vordering en/ of claim richting mij binnen 1 (één) jaar nadat onze overeenkomst is gestopt.
Eigendomsoverdracht
Alle door ons geleverde producten blijven ons eigendom tot alle door u/ jouw verschuldigde bedragen aan ons zijn voldaan, altijd met inachtneming over hetgeen bepaald in de bepaling over ons intellectueel eigendom.
Intellectueel eigendom
Intellectuele eigendomsrechten die ten aanzien van “Werk” door ons zijn vervaardigd in het kader van onze overeenkomst, berusten bij ons. Het gaat dan bijvoorbeeld om, maar niet beperkt tot zowel voorlopige als definitieve, (ontwerpen van) tekst(en), concepten, digitale informatie, ontwerpen, content, etc. Door oplevering van Werk worden nooit auteursrechten in de zin van de Auteurswet of andere rechten van intellectueel eigendom overgedragen. Overdracht van rechten kan uitsluitend via een apart hiervoor opgestelde overeenkomst.
Gebruiksrecht
Wij verleen u/jou een beperkt, niet-exclusief en niet-overdraagbaar recht tot gebruik van de intellectuele eigendomsrechten die berusten op ons Werk. Dat betekent dat u/ jij ons Werk niet mogen aanpassen of mogen gebruiken, tenzij wij daar toestemming voor hebben gegeven.
Alle geleverde of gepubliceerde materialen, advertenties en/of content die tot stand zijn gekomen tijdens de overeenkomst, mogen tijdens de overeenkomst alleen op het overeengekomen social media platform geplaatst worden. MAAR: alle geleverde of gepubliceerde materialen, advertenties en/of content die tot stand zijn gekomen onder onze overeenkomst, mogen na opzegging niet meer gebruikt worden.
Verzekering
De huurder is verplicht om een verzekering af te sluiten voor het verhuurobject, tenzij anders overeengekomen. Als de huurder geen verzekering heeft afgesloten, is hij volledig aansprakelijk voor schade of verlies van het huurobject.
Overmacht
- Van overmacht aan onze zijde is sprake als wij worden verhinderd om aan verplichtingen uit of aan de voorbereidingen van de overeenkomst te voldoen. Denk aan bijvoorbeeld, maar niet beperkt tot een internetstoring, een virusinfectie, hack, stroomstoring, epidemie, pandemie, staking, diefstal, brand, ziekte van mijn (dierbaren), aangescherpte (overheid) maatregelen, fouten in software of diensten van derden en een niet-toerekenbare tekortkoming van derden waarvan wij afhankelijk zijn. Onder overmacht verstaan wij ook elke gebeurtenis waardoor nakoming van de overeenkomst door ons, zo bezwaarlijk en/of kostbaar is geworden in vergelijking met de omstandigheid tijdens het aangaan van de overeenkomst, dat nakoming in redelijkheid niet van ons kan worden verlangd.
- Tijdens de overmachtperiode mogen wij onze verplichtingen uitstellen. Als de periode langer duurt dan 30 (dertig) dagen mogen wij beiden de overeenkomst geheel of gedeeltelijk ontbinden.
- Wij zijn na die ontbinding niet verplicht om eventuele schade door de overmacht aan elkaar te vergoeden. Ook niet als wij een bepaald voordeel genieten. Voor zover wij op het moment waarop de overmacht begon, deels al verplichtingen bent nagekomen of nog zou kunnen nakomen, heb wij het recht om dat gedeelte te declareren. U/ jij zult onze factuur dan voldoen alsof het een aparte overeenkomst is.
Vertrouwelijkheid
Wij spreken vertrouwelijkheid af ten aanzien van vertrouwelijke informatie die wij van elkaar hebben verkregen in het kader van de totstandkoming en/of uitvoering van de overeenkomst. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit is medegedeeld, als dit voortvloeit uit de aard van de informatie of als de ander had kunnen weten dat informatie vertrouwelijk was. Het is u/jou in elk geval niet toegestaan onze werkwijze, methoden, technieken en/of de inhoud van de adviezen of rapportages op welke manier dan ook openbaar te maken althans om (inzage) te verstrekken in, tenzij wij hier schriftelijk toestemming voor hebben gegeven.
Als wij op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak gehouden zijn om vertrouwelijke informatie aan een door de wet of door de bevoegde rechter aangewezen derde te leveren en kunnen wij geen beroep doen op een wettelijk of door de bevoegde rechter toegestaan recht van verschoning, dan bestaat geen recht op schadevergoeding of schadeloosstelling. Het geeft ook geen recht de overeenkomst te ontbinden.
Boetebeding
Bij overtreding van de bepalingen over vertrouwelijkheid en intellectueel eigendom, bent u/ jij een direct opeisbare boete verschuldigd van € 1.000, -. Voor elke dag dat de overtreding voortduurt geldt een bedrag van € 250,00. Een ingebrekestelling is niet nodig. Het voorgaande geldt onverminderd het recht om daarnaast ook nog een schadevergoeding te vorderen.
Recensie
Wij mogen uw/jouw vragen om een recensie te schrijven die wij (eventueel in aangepaste vorm en met jouw (bedrijfs-) naam en foto) kan plaatsen op onze website en /of onze social mediakanalen. Die recensie laten wij staan voor onbepaalde tijd, maar op uw/jouw verzoek zullen wij die recensie verwijderen.
Klachten
- Als u/ jij een klacht hebt, dan vinden wij dat heel vervelend. Een klacht lossen wij uiteraard graag samen met u/jou op. Mail uw/jouw klacht (duidelijk) naar contact@rpbverhuur.nl of contact@smakelijkopweg.nl, zodat wij de klacht adequaat kunnen onderzoeken en wij een passende reactie kunnen geven.
- Klachten dienen wel binnen een redelijke termijn van 7 (zeven) dagen te worden geuit, later vind wij niet meer redelijk.
- Een klacht geeft u/jou ook niet het recht om betaling uit te stellen en uw/jouw betalingsverplichting komt niet te vervallen.
- Samen zullen we bij een klacht, altijd proberen om eerst naar een oplossing te zoeken. Als nakoming blijvend onmogelijk is, stelt u/jij ons eerst schriftelijk in gebreke voor aansprakelijkheid door toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst kan ontstaan. U/ jij gunt ons altijd wel eerst een redelijke termijn om de tekortkoming te kunnen herstellen. Wat een redelijke termijn is, is per situatie verschillend, omdat het wordt bepaald door de omstandigheden van het geval.
Jouw privacy
Wij verwerken uw/jouw persoonsgegevens alleen in het kader van onze opdracht en niet langer of uitgebreider dan noodzakelijk voor de uitvoering van de overeenkomst. Tenzij wij op grond van de geldende wet- of regelgeving verplicht zijn anders te handelen. Hoe wij verder met (persoons)gegevens om gaan is op te vragen bij ons of lees het in ons privacy beleid, op te vragen bij ons of in te zien via onze website.
Privacy van jouw klanten
U/ jij verbindt u/ jij ertoe om u/ jij volledig te houden aan de toepasselijke wetgeving rond cookies en data-analyse, zoals opgenomen in de Telecommunicatiewet, de Wet bescherming persoonsgegevens en/of Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Als er voor het adverteren een klantenbestand wordt gebruik, bent u/ jij altijd verantwoordelijk voor het aanleveren van mailadressen die gebruikt worden voor het uitvoeren van emailmarketingcampagnes. Als het bij de uitvoering van de overeenkomst nodig is dat wij persoonsgegevens verwerken van jouw klanten, sluiten wij een verwerkersovereenkomst af conform de AVG.
Toepasselijk recht en bevoegde rechter
- Op onze overeenkomsten en afspraken is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
- Wij proberen geschillen eerst in onderling overleg op te lossen. Lukt dit niet, dan is de volgende stap mediation, voordat het geschil aan de bevoegde rechter wordt voorgelegd.
- Er is sprake van een geschil op het moment één van ons dit stelt.
Verhuur assortiment
Voor iedere gelegenheid
Bruiloft
Verjaardagsfeest
Familiedag
Bedrijfsfeest
Kinderfeestje
Vrijgezellenfeest
Catering